Uinti on vain tylsää kaakeleiden tuijottelua

Onko uinti vain tylsää kaakeleiden tuijottelua minuutista toiseen? Voitko samaistua tähän ajatukseen? Jatka siis lukemista!

Peruskuntoharjoittelu on suhteellisen matalalla sykealueella tapahtuvaa harjoittelua. Rasitustaso on siis kevyt ja puhumisen tulisi onnistua ilman puuskuttamistakin. Lihaksissa ei tulisi peruskuntoharjoittelussa tuntua maitohappoa ja harjoitusta pystytään jatkamaan melko pitkään. Kuinka siis tehdä matalatehoisesta ja pitkästä harjoituksesta mielenkiintoinen?

Opettele itsellesi uuden uintilajin tekniikka tai käytä apunasi uimalautaa, pullaria, lättäreitä, snorkkelia tai räpylöitä. Ui välillä yhdellä kädellä, tahdistaen, hengitystahtia vaihtaen tai lajeja sekoittaen. Pitkänkin peruskuntoharjoituksen voi jakaa myös palasiin ja rakentaa vaikka pyramidimuotoiseksi. Lista on loputon! Ennen kuin huomaatkaan on 3000 metriä kasassa ja päivän peruskestävyysharjoitus tehtynä. Ammattitaitoinen valmentaja osaa ennen kaikkea laatia harjoituksia sinun tavoitteesi ja toiveidesi mukaan, mutta myös tehdä harjoituksista hauskoja, tehokkaita ja yllättäviä. Henkilökohtainen uintivalmennus mahdollistaa myös uintitekniikan jatkuvan analysoinnin ja kehityskohteiden identifioimisen. Mikäs sen parempaa kuin oppia uutta ja nauttia uinnista samalla kun kunto kohoaa?

Loppuun vielä lainaus valmennettavalta toissa viikon harjoituksista:

“Olin niin leipääntynyt uintiin kun yritin itsekseni räpiköidä ja motivaatio oli pohjamudissa. Nyt odotan taas joka viikkoisia uintiharjoituksia innolla ja olen löytänyt lajin uudelleen, kiitos sun!”